Gevulde schappen en tevreden klanten

Een hypermarktketen had behoefte aan voorraadaanvulling in alle 23 winkels, zowel overdag als ‘s avonds. Dit was om ervoor te zorgen dat de winkels volledige voorraadbeschikbaarheid hadden op alle productlijnen.

BEHOEFTE

De hypermarktketen ontdekte dat veel schappen leeg waren, terwijl er in werkelijkheid extra voorraad was in het magazijn:

  • 23 hypermarktwinkels hadden ondersteuning nodig
  • Alle winkelschappen in alle afdelingen moesten worden gecontroleerd
  • De schappen zonder voorraad moeten onmiddellijk worden bijgevuld
  • Voorraadaanvulling moest zowel overdag als ’s avonds gebeuren

OPLOSSING

Na besprekingen met alle belanghebbenden was het inzichtelijk wat de behoefte was van de hypermarktketen, RGIS implementeerde het volgende:

  • Per winkel waren er tussen de twee en tien RGIS-medewerkers nodig
  • Alle 23 hypermarkten werden ondersteund
  • Op de werkvloer werd gecontroleerd waar er een te kort aan voorraad was
  • Zodra een voorraad tekort op een schap werd vastgesteld, werd de voorraad uit het magazijn gehaald en aan het schap toegevoegd
  • Er werden zowel dag als avond shifts uitgevoerd

RESULTATEN

Door samen te werken met RGIS kon de hypermarktketen te allen tijde volledig gevulde schappen hebben:

  • Diensten werden indien nodig overdag en ’s avonds Voltooid
  • Alle schappen werden te allen tijde volledig gevuld
  • De klanten van de hypermarkt waren gelukkiger omdat de voorraad te allen tijde in de schappen te vinden was